Karpie, bułulec i węzeł bez węzła – wędkarstwo karpiowe

Cel wyprawy to karpie łowione na feeder i klasyczny grunt z koszyczkiem zanętowym. Odwiedziłem z Jurkiem i Dawidem 3 łowiska: Lipie, Niedźwiadka i zbiornik Łętownia (Krzywdy).

Film wędkarski nagrany w trudnych warunkach atmosferycznych. Lał ulewny deszcz i wiał wiatr. W kąciku kulinarnym bułulec, a w poradzie dnia – sami musicie sprawdzić. Na filmie specjalnie dla Jurka prezentuję jak wykonać przypon karpiowy do metody i koszyczka z włosem tzw. węzeł bez węzła.

[URIS id=3100]

Węzeł bez węzła to banalny sposób przymocowania haczyka z włosem do żyłki głównej. Jest w internecie bardzo dużo materiałów na ten temat, jednak niektórzy widzowie nadal tego nie rozumieją. Do takiego włosa można bez problemu przyczepić pellet, kulki proteinowe czy nawet kukurydzę. Przy łowienie feederem z metodą lub klasyczną karpiówką przypony wyglądają podobnie. Doświadczeni wędkarze mogą śmiało ominąć ten fragment filmu, choć może znajdą jakieś moje błędy – wtedy zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Najbardziej skutecznym tego dnia okazał si krótki włos, mocujący przynętę w postaci pelletu 12 mm Łowca o smaku halibut bezpośrednio przy haczyku. Dawid łowiąc w ten sposób miał najwięcej zaciętych brań. Jurek łowił na dziwny zestaw w postaci plastikowego konektora łączącego przynętę z hakiem (zresztą nie pierwszy raz). Kiedy zaczął zadawać sobie pytania dlaczego inni mają brania a on nie – szybciutko zminił zestaw. Okazało się to strzałem w dziesiątkę.

Mapka z dojazdem do zbiornika Krzywdy, Łętownia.

Tak naprawdę chcieliśmy jechać na Lipie bo dawno nie odwiedzaliśmy tego łowiska. Niestety po moim przyjeździe okazało się, że do godziny 10 trwają zawody karpiowe. Po szybkim telefonie do Jurka zmiana planu na łowisko Niedźwiadek w Wólce Niedźwiedzkiej. Po 3ech godzinach łowienia stwierdziliśmy, że nie ma to sensu. Nasze wędki stały nieruchomo. Ryby o ile jeszcze tam są nie reagowały na nic.

W desperacji postanowiliśmy zmienić łowisko na nie pokazywane wcześniej na moich filmach. Pojechaliśmy na żwirownię w Łętowni, zwaną przez niektórych Krzywdy. Po przyjeździe na miejscu chyba ze względu na paskudną pogodę bez problemu znaleźliśmy wolne miejsce. Dojechał do nas Dawid i zabraliśmy się za łowienie. Pomimo załamania pogody na naszych wędkach co chwilę meldował się mały karp kroczek.

Standardowo jak film się spodoba prosze zostawić łapkę w górę. W przypadku pytań lub po prostu chęci wypowiedzi zapraszam do dyskusji w komentarzach pod filmem. Kolejna premiera oczywiście w piątek o 19:00 na kanale Łowcy, bo weekend zaczyna sie o 19 na kanale Łowcy. Ryby, ryby, ryby!

Zobacz poprzednie wyprawy wędkarskie:

Waleczne karpie i wielkie wzdręgi z łowiska Stary San Hurko – feeder, metoda i wędkarstwo karpiowe Waleczne karpie i wielkie wzdręgi z łowiska Stary San Hurko – feeder, metoda i wędkarstwo karpiowe
Szczupak i karpie w deszczu – wędkarstwo spławikowe i feeder Szczupak i karpie w deszczu – wędkarstwo spławikowe i feeder