KARPIE biorą bo upał rybom nie przeszkadza – wędkarstwo

19.07.2015 wybrałem się Romkiem i Dawidem na zbiornik Lipie 2 – nie mylić z wcześniej pokazywanym Lipiem. Zbiorniki znajdują się w tej samej miejscowości Lipie, jednak to 2 różne łowiska. O ile Lipie stali widzowie kojarzą z wcześniejszych filmów to Lipie 2 pojawia się u mnie na filmie po raz pierwszy. W zezwoleniu na amotorski połów ryb wędką z 2015 roku łowisko to widnieje pod nazwą Mrowla – Lipie II. JEst to zbiornik o powierzchni 11,20 ha, podobnie jak imiennik jest to wyrobisko pożwirowe. Ze względu na duże głębokości obowiązuje zakaz kąpieli. Ponieważ wokół łowiska toczą się nadal prace wydobywcze – nie wolno zbliżać się do obiektów i urządzeń Kruszgeo na odległość mniejszą niż 50 metrów a swój pobyt należy zgłosić kierownictwu zakładu lub osobie stróżującej. Tak jak na większości zbiorników PZW okręgu Rzeszów górny wymiar karpia to 60 cm.

Od siebie dodam – przepiękne miejsce, bardzo podobne do Lipia, jednak bez tak dużej presji wędkarskiej. Wokół zbiornika siedzą wędkarze, jednak spokojnie można znaleźć dla siebie wolne stanowisko. Rano dość uporczywy wydawał mi się hałas z pobliskiej autostrady A4, jednak albo się przyzwyczaiłem albo po godzinie zamilkł. Nie wpływał na komfort łowienia. Dno zbiornika jest piaszczyste a woda bardzo przejrzysta. Widzę niesamowity potencjał w tym zbiorniku i kto wie czy za kilka lat nie przebije swojego brata – kultowego już Lipia.

[URIS id=1840]

Ponieważ wiedziałem, że w tym dniu ma być gorąco postanowiłem z Romkiem wyjechać jak najwcześniej. O 4 rano spotkaliśmy się standardowo na stacji benzynowej gdzie omówiliśmy taktykę i bieżące ploteczki z ubiegłego tygodnia. Dawid wyjechał wieczorem dzień wcześniej, ponieważ po ciężkim tygodniu pracy nie mógł wytrzymać do rana. W nocy jednak nic nie brało.

Po przyjeździe na miejsce mogliśmy swobodnie wybrać dogodne stanowisko. Ponieważ nie znamy zbiornika zajęliśmy pierwsze lepsze, które nadawało się na łowienie w trójkę. Ponieważ chcieliśmy ze sobą rozmawiać skompresowaliśmy sprzęt. Wędki były rozstawione w ten sposób że skrajne ustawione szczytówkami w kierunku tafli wody a środkowe do góry. Dlaczego ? – odpowiedź jest prosta – żeby się nie plątały i było więcej miejsca na hol ryby.

Mapa z dojazdem do zbiornika Lipie 2 koło Rzeszowa

Taktyka na ten dzień była prosta. Wszyscy łowiliśmy na 2 feedery, czyli w sumie na 6 wędek. Jako przynęty z Dawidem kombinowaliśmy kulki i pellety, natomiast Romek co okazało się kluczem do sukcesu w tym dniu łowił na białe robaki. Stanowisko nęciłem z procy pelletem Łowca halibut/wanilia 8 mm natomiast do metody ładowałem ten sam smak pelletu jednak w granulacji 2 mm. Używane przez nas pellety można kupić w sklepie Łowca – link tutaj: http://wedkarstwo.lucio.pl/sklep/ gorąco zapraszam.

Pomimo tego, że tylko Romek połowił bardzo miło spędziliśmy czas. Jeżeli nie znaliście wcześniej tego łowiska z czystym sumieniem polecam. Sprawdźcie jaki dżemie w nim potencjał i co najważniejsze czy jest tam coś większego – a podobno są piękne ryby. Zapraszam na relację filmową.

Zobacz poprzednie wyprawy wędkarskie:

Ryby są nie ważne! Wędkarstwo rodzinne i obóz Łowcy Ryby są nie ważne! Wędkarstwo rodzinne i obóz Łowcy
Śmieszne karpie w weekend i rozpoznanie łowiska przed zawodami – Błażkowa, wędkarstwo i humor Śmieszne karpie w weekend i rozpoznanie łowiska przed zawodami – Błażkowa, wędkarstwo i humor