Wędkarstwo spinningowe w trudnych warunkach szczupaki i okonie

Zapraszam na wędkarstwo spinningowe w trudnych późno jesiennych już właściwie zimowych warunkach. Łowimy szczupaki i okonie na spinning. Ryby były kapryśne ale chciały współpracować.

Miejsce wypadu to rzeka Wisłok w Rzeszowie na wysokości rezerwatu Lisia Góra. Łowiliśmy od 7 nad ranem do 12. Pomimo chęci i wolnego czasu kostniały nam ręce. Wiatr i deszcz skutecznie skróciły nasz czas spędzony nad woda. Mimo wszystko było warto. Szczupaki i okonie choć nie największe wynagrodziły nam trudne warunki.

[URIS id=2484]

Umówiliśmy się na Lisiej Górze o 6:30. Było jednak za ciemno na spinningowanie. Czekaliśmy 30 minut aż zacznie świtać. W tym czasie na spokojnie przygotowaliśmy wędki w świetle lamp w bagażnikach, wypiliśmy kawkę i plotkowalismy. O 7:00 było już wystarczająco jasno. Do wody trafiły zestawy w większości przygotowane na metodę boczny trok. Metoda da umożliwia na rzece Wisłok łowienie zarówno szczupaki jak i okonie. Nie raz są to ryby małe, ale czasami wynik potrafi zaskoczyć.

Nie raz przyłowem na zalewie rzeszowskim (tak nazywa się spiętrzenie Wisłoka na wysokości Lisiej Góry) podczas łowienia na boczny trok są sandacze. Niestety nie udało mi się jeszcze tego nagrać. Cały czas cierpliwie czekam i jest to dla mnie wyzwanie. Niestety ze względu na niewielką populacje sandaczy wyzwanie uzależnione w dużej mierze od szczęścia. Cierpliwie czekam, nie poddaje się, wiem, że ten dzień nadejdzie.

Najlepsze wyniki były rano i ok godziny 11. Pomiędzy tymi porami ryby kompletnie nie chciały współpracować. Im dalej od Lisiej Góry brania były gorsze. Najlepszą przynętą w tym dniu był poziomkowy paproszek na metrowym troku. Większość okoni złowił Romek z Grześkiem. Podczas wyprawy udało się złowić 3 szczupaki. Największego złowił Adaś następnie Dawid i Romek. Okonie brały małe (nie te najmniejsze na szczęście) i średnie.

Zapraszam na film wędkarski z wyprawy spinningowej. Po oglądnięciu jak się spodoba zostaw łapkę w górę pod filmem. Zachęcam jednocześnie do komentowania. W miarę możliwości postaram się odpisać. Kolejny film standardowo za tydzień w piątek  o 19:00 bo weekend zaczyna się w piątek o 19 na kanale Łowcy. Ryby, ryby, ryby.