Pstrągi i klenie na spinning – wędkarstwo spinningowe

Pstrągi – tego gatunku nie było jeszcze w moich filmach wędkarskich. Tym razem były przyłowem ale się pokazały. Nastawialiśmy się na okonie i klenie. Łowimy na spinning w miejscowości Wyżne (ujście rzeki Gwoźnica do rzeki Wisłok).

Pstrągi potokowe bo o nich mowa mają okres ochronny w okręgu PZW Rzeszów od 1 września do 31 stycznia. Wymiar ochronny tego gatunku wynosi 30 cm. Wszystkie ryby złowione na filmie trafiły z powrotem do wody i szczęśliwie odpłynęły. Jeden nawet przekroczył wymiar i mimo że nieznacznie oczarował mnie swoim wdziękiem.

[URIS id=2553]

27.12.2015 standardowo umówiliśmy się na 6:00 na stacji benzynowej. Tym razem Dawid wytypował miejscówkę, na którą się udamy. Tylko Grzesiek wcześniej miał styczność z tym miejscem kilka lat temu. Szybka decyzja jedziemy w ciemno. Ponieważ 2 ostatnie wyjazdy w nowe miejsca miło nas zaskoczyły, pełni optymizmu ruszyliśmy po rybę życia. Nastawienie na klenie i okonie. Nad wodę dojechaliśmy szybko. Było jeszcze ciemno więc postanowiliśmy zrelaksować się kawą zanim ruszymy w krzaki.

Każdy łowił inaczej. Ja standardowo boczny trok, Dawid błystki, Grzesiek z Romkiem woblery. Jako pierwszy rybę wyholował Dawid. Był to pstrąg potokowy. Mimo, że ryba nie była największa sprawiła Dawidkowi dużo radości bo to ta pierwsza. Dawid pierwszy raz złowił pstrąga. Powoli na wędkach meldowały się kolejne ryby. Najlepsze rezultaty odnosił Grzesiek łowiąc na małe woblery. Na zmianę wyciągał pstrągi i klenie.

Mapka z dojazdem na łowisko – ujście rzeki Gwoźnica do rzeki Wisłok w miejscowości Wyżne (woj. podkarpackie)

Ryby, które łowiliśmy w tym dniu nie były najmniejsze. Nie były to wprawdzie giganty, ale cieszył stylem walki i wyglądem. Odcinek Wisłoka na wysokości miejscowości Wyżna jest zróżnicowany. Raz woda się wypłyca rac przekształca w głębię. Miejscami dno jest kamieniste a miejscami piaszczyste. W niektórych miejscach ilość zawadów praktycznie uniemożliwiała łowienie z zestawem na boczny trok. Co drugi rzut urywałem przynętę.

Dzień można zaliczyć do jak najbardziej udanych. Materiał z wyprawy jest krótki i na temat. Po oglądnięciu filmu standardowo proszę zostawić łapkę w górę jak się podoba. W razie pytań lub po prostu jeżeli chcesz coś napisać zapraszam do dyskusji w komentarzach. Postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć. Kolejny film jak zwykle w piątek o 19:00. Zapraszam. Ryby, ryby, ryby!

Zobacz poprzednie wyprawy wędkarskie:

Klenie, okonie i 3 nowe miejscówki – wędkarstwo spinningowe Klenie, okonie i 3 nowe miejscówki – wędkarstwo spinningowe
Wędkarstwo spinningowe w trudnych warunkach szczupaki i okonie Wędkarstwo spinningowe w trudnych warunkach szczupaki i okonie